محصولات فولادی

قیمت شمش فولاد ایران در معاملات آخرین هفته ژوئن ۲۰۲۴ وارد فاز صعودی شد و تقاضا برای این محصول در بازار داخلی افزایش چشمگیری پیدا کرد. درمقابل فولادسازان چینی و هندی با کاهش تقاضا در بازار داخلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی بیگمینت (BigMint) از روند متفاوت قیمت شمش فولادی در بازار داخلی چین، هند و ایران خبر می‌دهد. طبق ادعای بیگمینت پیشنهادات خرید برای محصولات فولادی در بازار داخلی چین و هند طی هفته گذشته کاهش پیدا کرد. در مقابل رشد تقاضا برای محصولات فولادی به ویژه شمش فولادی در ایران، افزایش قیمت این محصول را در آخرین روزهای ژوئن ۲۰۲۴ به همراه داشت.

ثبات قیمت شمش فولادی در چین

قیمت شمش فولادی در چین برخلاف دیگر محصولات فولادی در این کشور طی آخرین هفته ژوئن بدون تغییر باقی ماند. بررسی‌ها از بازار فولاد داخلی چین نشان می‌دهد هر تن شمش فولادی در تانگشان (Tangshan) با در نظر گرفتن ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۳۳۱۰ یوان معادل ۴۵۵ دلار در تن قیمت‌گذاری شد. افزایش نسبی بهای مواد اولیه و رشد قیمت‌ها در معاملات آتی میلگرد، ثبات قیمت‌ها در بازار شمش فولادی در طول ژوئن ۲۰۲۴ را به دنبال داشت، برای نمونه میلگرد در معاملات آتی منعقد شده در ۲۸ ژوئن با موعد تحویل اکتبر ۲۰۲۴ با افزایش ۱۸ یوان در تن معادل دو دلار در تن با قیمت نهایی ۳۵۶۲ یوان در تن یعنی ۴۹۰ دلار در تن به فروش رسید.

افزایش تقاضا برای شمش فولادی ایران درمقابل غیبت خریداران در چین و هند

ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی هند

بازار داخلی فولاد هند در آخرین روزهای ژوئن ۲۰۲۴ سرد و راکد بود و منابع بازار از ریزش چشمگیر قیمت‌ها در این کشور می‌گویند، تا جایی که پیشنهادات قیمتی برای خرید آهن اسفنجی در بازار داخلی این کشور در طول هفته گذشته بیش از ۲۵۰ روپیه در هر تن کاهش یافت و یا هر تن میلگرد با بهای ۲۰۰ روپیه کم‌تر نسبت به دو هفته قبل در هند به فروش رسید. همچنین بررسی قیمت‌ها در بازار دورگاپور (Durgapur) نشان می‌دهد بهای شمش فولادی هند در آخرین روزهای ژوئن بیش از ۱۰۰ روپیه به ازای هر تن افت پیدا کرد. در مجموع بازار محصولات فولادی در هند هفته گذشته با کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها مواجه شد زیرا فعالیت‌های ساختمانی در این کشور کند پیش می‌رود.

افزایش تقاضا برای شمش فولادی ایران درمقابل غیبت خریداران در چین و هند

افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی ایران با رشد تقاضا

قیمت شمش فولادی و میلگرد در بازار داخلی ایران در پی رشد شدید تقاضا وارد فاز صعودی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت شمش فولادی در بازار صادراتی ایران در طول هفته گذشته ثابت ماند ولی بهای این محصول در بازار داخلی بالا رفت. طبق ادعای بیگمینت (BigMint) افزایش قیمت شمش فولادی و بالا رفتن نرخ ارز در ایران سبب رشد بهای میلگرد در بازار داخلی این کشور شد. بر این اساس قیمت شمش فولادی ایران در ۲۶ ژوئن مصادف با ششم تیر ماه نسبت به یک هفته قبل با ۱,۳۰۰ ریال افزایش به ۲۴۶,۳۰۰ ریال در کیلوگرم رسید. همچنین هر کیلوگرم میلگرد با افزایش ۲۰۰۰ ریالی با بهای ۲۷۷,۰۰۰ ریال در بازار داخلی ایران عرضه شد.

افزایش تقاضا برای شمش فولادی ایران درمقابل غیبت خریداران در چین و هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =