• ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
  • کد خبر: 57309
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

یک موسسه مالی تخمین زد روند صعودی قیمت‌ها در بازار رمزارزها تا یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. در معاملات هفته گذشته نیز بیت‌کوین بازدهی مثبتی داشت و انتظار می‌رود با تایید ETF اتریوم قیمت سایر رمزارزها صعودی شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جی‌پی مورگان در گزارشی تخمین زد روند صعودی قیمت رمزارزها از آگوست ۲۰۲۴ یعنی حدود ۱ ماه دیگر آغاز خواهد شد. در طول ماه‌های گذشته به خصوص پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین در اردیبهشت‌ماه، فعالان این بازار در انتظار روند صعودی رمزارزها بودند ولی بیت‌کوین برخلاف انتظارات نه تنها سقف جدیدی به ثبت نرساند بلکه بیش از ۲۰ هزار دلار نسبت به سقف تاریخی ریزش کرد. بیت‌کوین پیش‌از هاوینگ تا محدوده ۷۴ هزار دلار افزایش پیدا کرد ولی در طول دو هفته گذشته به کانال ۵۰ هزار دلار بازگشت و تا ۵۲ هزار دلار نیز ریزشی بود. اگرچه در پایان هفته بیت‌کوین بالاتر از ۵۸ هزار دلار معامله شد و بازدهی هفتگی مثبت ۲.۷ درصدی به ثبت رساند.

با این رشد بیت‌کوین، شاخص ترس و طمع در محدوده ۴۱ یعنی خنثی جا خوش کرد. شاخص ترس و طمع دو هفته قبل به محدوده ترس رسیده بود ولی در پایان معاملات هفته گذشته رشد کرد. حجم بازار رمزارزها نیز به ۲.۱۵ تریلیون دلار افزایش یافت.

کریپتو چشم‌انتظار تأیید ETF اتریوم

ماه قبل SEC مجوز راه‌اندازی ETF اتریوم را تأیید کرد ولی فرم‌های این درخواست تأیید نشد. پس از این اتفاق متقاضیان راه‌اندازی ETF اتریوم بارها فرم‌های مورد نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را اصلاح کردند ولی مورد قبول قرار نگرفت. برای آخرین بار در نخستین روزهای هفته گذشته فرم‌های اصلاح شده برای SEC ارسال شد و انتظار می‌رود با تأیید این نهاد فرآیند کاری ETF اتریوم آغاز شود. این رویداد طی سال‌های گذشته زمینه‌ساز رشد سنگین قیمت‌ها بود. هر زمانی ETF یک رمز ارز یا کامودیتی مانند طلا مورد تأیید SEC قرار می‌گرفت قیمت‌ها به شدت افزایش می‌یافت. در سال گذشته نیز با تأیید ETF بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد. بلومبرگ در گزارشی پیش‌بینی کرد قیمت اتریوم به زودی سقف‌های تاریخی جدیدی ثبت می‌کند.

برخی از شرکت‌ها به صورت رسمی یا مخفیانه برای راه‌اندازی ETF سایر رمزارزها درخواست داده‌اند. هفته گذشته اخباری از درخواست محرمانه برای تأیید ETF رمز ارز پولکادات منتشر شد. ضمن اینکه ETF سایر رمزارزها مانند ریپل، سولانا و آدا نیز در حال بررسی هستند.

بازار رمزارزها به روایت ریال

بازدهی قیمت رمزارزها در معاملات هفته گذشته مثبت بود ولی در صرافی‌های داخلی قیمت رمزارزها با افت قیمت تتر ریزشی شدند. قیمت تتر به کانال ۵۸ هزار تومان ریخت و به دنبال آن بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب با قیمت ۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون و ۱۸۱ میلیون تومان معامله شدند.

در صرافی‌های داخلی نات‌کوین به یکی از پرطرفدارترین رمزارزها مبدل شده است. داده‌ها در صرافی‌های داخلی نشان می‌دهد قیمت حجم معاملات نات‌کوین بالاست و در بازه‌های زمانی مختلف از بیت‌کوین و اتریوم نیز فراتر می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =