مسکن

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی از رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعت ساختمان‌سازی به دلیل قیمت رقابتی و تنوع بالا جایگاه مناسبی در بازار کشورهای چون تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، عراق، بحرین، کویت، گرجستان، لبنان، قزاقستان، ساحل عاج خبر داد.

به گزارش ایراسین، مهدی ضیغمی امروز در پیامی به مناسبت بیست‌وچهار مین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اعلام کرد: مسکن به مثابه سرپناه جزو نیازهای اولیه و اساسی خانوارها به حساب می‌آید و تأمین آن به یکی از اولویت‌های بنیادین دولت‌ها در همه کشورها تبدیل شده است. عصر مدرن پیامدهای خود را در زیست آدمی گذاشت و اصول و قواعد ساخت و ساز را نیز تغییر داد تا جایی که امروزه ساختمان‌سازی به سمت صنعتی شدن متمایل شده است.

اما ساختمان‌سازی صنعتی، به چه معناست و چه نقشی در کیفیت ساختمان‌ها می‌گذارد؟ ساختمان سازی صنعتی بر افزایش کیفیت، کاهش زمان ساخت، افزایش بهره وری از منابع انسانی تأثیر مستقیم می‌گذارد و سرعت ساخت و ساز را دو چندان می‌کند.

سوددهی بالا و درآمدزایی صنایع وابسته ساختمان سازی، زمینه‌های پرداختن به این حوزه را از سوی فعالان اقتصادی و نهادهای مرتبط دوچندان کرد؛ هم اکنون صنایع وابسته در حوزه ساختمان سازی در ایران، توانسته علاوه‌بر تأمین نیاز بازار داخلی نیم نگاهی به بازار کشورهای پیرامونی داشته باشد.

در حال حاضر تولیدات ایرانی، به‌ویژه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعت ساختمان‌سازی به دلیل قیمت رقابتی و تنوع بالا جایگاه مناسبی در بازار کشورهای چون تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، بحرین، کویت، گرجستان، لبنان، قزاقستان، ساحل عاج و غیره پیدا کرده است و به عبارتی توانستند سهمی از بازار این کشورها برای خود تصاحب کنند. هم اکنون بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه خدمات فنی و مهندسی در کشورهای پیرامونی از جمله عراق حضور فعال و پررنگی دارند.

برگزاری رویدادهای حرفه‌ای، در واقع انعکاس‌دهنده و بازتاب عملکرد صنایع تخصصی تلقی می‌شود و توجه به آنها بسترهای توسعه صنایع و اقتصاد کشور را فراهم می‌کند.

براساس گزارش ایرنا، نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۴۰۳، به عنوان یکی از نمایشگاه‌های معروف ایران و خاورمیانه، محلی خواهد بود که در آن صنایع و متخصصان صنعت ساختمان، متناسب با نیاز و تقاضای بازار، سمت و سوی فعالیت‌ها و نوآوری‌های خود را مشخص و آخرین محصولات، خدمات و دستاوردها، متخصصان و صنایع وابسته را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =