• ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 61090
  • readingTime: ۱ دقیقه
سید محمد اتابک

وزیر صمت گفت: برای داشتن صنعت، معدن و تجارت قوی باید از تصدیگری دولت فاصله بگیریم و سیاست‌گذاری کنیم، البته این امر نباید به صورت شعاری باشد.

به گزارش ایراسین، سید محمد اتابک وزیر صمت امروز در نوزدهمین نشست هیأت نمایندگان دور دهم اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت با ابر چالش‌هایی مواجه است و این ابر چالش‌ها ناشی از چالش‌های قبلی است که به مسائل بغرنج تبدیل شده و این مسائل در همه حوزه‌ها مثل صنایع و معادن وجود دارد و امروز گریبانگیر اقتصاد کشور است.

وزیر صمت اظهار داشت: اگر بخواهیم برای رفع این مشکلات به صورت مجرد نگاه کنیم شاید قابلیت حل کردن نداشته باشد، زیرا بسیاری از این مشکلات، مشکلات بین بخشی و مشکلات کهنه ای است که در صنعت، تجارت و کل اقتصاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات صنعت، معدن و تجارت باید همه ذینفعان وارد صحنه شوند زیرا اگر دولت می‌توانست آن را حل کند قطعاً تا الان این کار را کرده بود.

اتابک بیان داشت: قطعاً انتقاداتی وجود دارد و باید وجود داشته باشد ولی باید توجه کنیم اگر اقتصاد قوی می‌خواهیم و حاکمیت قوی می‌خواهیم از حاکمیت قوی اقتصاد قوی ایجاد می‌شود.

وی افزود: در بخش صمت نیز وقتی صنعت، معدن و تجارت قوی داشته باشید بخش خصوصی قوی از آن ایجاد می‌شود.

اتابک اظهار داشت: بنابراین منطق کار در این است که همه دست به دست هم دهیم و در این دولت که یک فرصت است و نگاه آن مردمی کردن اقتصاد کشور است از تصدیگری فاصله بگیریم و سیاست گذاری کنیم البته نه شعاری و لذا امروز چند پیشنهاد مشخص دهید و ما به شما چند پیشنهاد مشخص دهیم که در کجا شما می‌توانید وارد شوید و به ما کمک کنید و مشخص کنیم که در چه جاهایی ما می‌توانیم به شما کمک کنیم.

وی افزود: اگر این شرایط حاکم شود و بتوانیم صنعت، معدن و تجارت را مردمی کنیم چشم انداز خوبی پیشرو داریم ولی اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم مشکلات به راحتی حل نمی‌شود.

بر اساس گزارش تسنیم، اتابک گفت: لذا از بخش تجارت مه امکان عملکرد آن سریع‌تر است شروع می‌کنیم و از شما فعالین بخش خصوصی کمک می‌گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =