معدن

استاندار یزد گفت: پروژه های سرب روی مهدی آباد و انتقال آب از خلیج فارس را از بزرگترین طرح های ملی در استان یزد خواند و تاکید کرد: با تکمیل فرآیند شناسایی ذخایر معدنی در سطح این استان؛ ارزش افزوده چشمگیری نصیب اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش ایراسین، استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تأمین آب این استان، گفت: اجرای برنامه انتقال آب از خلیج فارس به یزد در حال انجام است که طول آن به ۷۳۰ کیلومتر می‌رسد و با تکمیل آن ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب روانه این استان می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه ایمیدرو در جهت شناسایی ذخایر و تأمین زیرساخت معادن، با استانداری یزد در تعامل است، عنوان کرد: در بخش معدن و صنعت ابر پروژه‌های وجود داشت که از قبل انقلاب معطل باقی مانده بود اما امروز با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای؛ پروژه‌هایی همچون سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین معدن غرب آسیا و دومین معدن سرب و روی در دنیا و همچنین فاز توسعه فولاد آلیاژی یزد آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ تنوع مواد معدنی در جایگاه نخست و میزان آن در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ گفت: استان یزد دارای ۷۰۰ معدن در مقیاس بزرگ و کوچک است اما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت‌ها شناسایی شده است که در افقی گسترده و با شناسایی این ذخایر؛ ارزش افزوده چشمگیری را نصیب کشور خواهد کرد.

وی در زمینه تأمین برق توسط شرکت‌های بزرگ صنعتی استان، اعلام کرد: در حوزه انرژی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی توسط چادرملو عملیاتی شد که ۱۷۰ مگاوات آن به شبکه سراسری متصل و مابقی آن نیز وارد شبکه می‌شود که بخشی از ناترازی های برق صنعت را مرتفع خواهد کرد.

مهران فاطمی افزود: قبل و بعد از انقلاب اسلامی سیمای استان یزد بسیار متفاوت بود. پیش از انقلاب در بخش جاده سازی، صنعت و معدن، سیستم بهداشت و… با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب؛ اکنون یزد به عنوان ۵ استان برتر صنعتی کشور نقش آفرینی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =