ناترازی انرژی

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ۳۰۰ طرح از سوی این شرکت برای مدیریت مصرف و کمک به کاهش ناترازی انرژی در دست اقدام است.

به گزارش ایراسین، حسین حسین‌زاده اظهار داشت: اکنون ناترازی در حوزه بنزین، گازوئیل و برق در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: برای کمک به رفع این ناترازی‌ها یک سری پروژه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف شده است که در شرکت بهینه‌سازی مصرف در سه حوزه صنعت، حمل‌ونقل و ساختمان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت خاطرنشان‌کرد: با اجرای این طرح‌ها در پایان افق کاری تعیین شده چیزی حدود ۹۰ میلیارد دلار به سرمایه کشور اضافه خواهد شد.

حسین‌زاده گفت: همچنین چیزی نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز اجرای این طرح‌ها صرفه‌جویی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: این طرح‌ها با بیش از چند میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال اجراست و بیش از ۳۰۰ طرح را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور افزود: این طرح‌ها با کمک وزارتخانه‌های مختلف، شورای اقتصاد و ریاست‌جمهوری در حال پیگیری و اجرا است.

روز گذشته عضو هیأت مدیره سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران گفت: بخش عمده ناترازی فزاینده انرژی کشور مربوط به فرسودگی تجهیزات و تأسیسات است که مورد غفلت قرار گرفته است.

رضا حاجی کریم افزود: تأسیسات، گلوگاه ناترازی انرژی است که باید برای نوسازی آنها اقدام کرد.

وی رتبه کشورمان در مصرف محصولات هیدروکربوری را ششم جهان برشمرد و ادامه‌داد: روزانه نزدیک به هفت میلیون معادل بشکه نفت، انرژی در کشور مصرف می‌شود.

رئیس کنفدراسیون آب کشور، ایران را چهارمین مصرف‌کننده گاز جهان دانست و خاطرنشان‌کرد: دوازدهمین مصرف‌کننده نفت جهان هستیم، این در حالی است که رتبه تولید ناخالص داخلی کشور ۲۶ جهان است و این موضوع نشان‌دهنده تباه‌شدن انرژی در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =