آیفون 16

با افزایش عرضه خانواده آیفون ۱۶ در بازار اصفهان توسط فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین شاپ‌ها قیمت آنها نیز نسبت به ۱ ماه گذشته تا بیش از ۴۰ میلیون تومان کاهش یافت، ضمن اینکه امروز قیمت آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرومکس از آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرومکس کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خانواده آیفون ۱۶ یک ماه قبل همزمان با عرضه جهانی به بازار اصفهان رسید و امروز با شدت عرضه این محصولات در تعدادی از فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین شاپ‌ها، قیمت آنها نسبت به ماه قبل تا بیش از ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است. به طور سنتی هر سال در آخرین روزهای شهریور ماه خانواده جدید آیفون با قیمت نجومی عرضه می‌شود، تعدادی از فروشگاه‌داران نیز طرح‌هایی برای پیش‌فروش آیفون با موعد ۲۴ ساعت تا ۱ ماه دارند. ماه گذشته خانواده آیفون ۱۶ با قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به بازار نصف‌جهان رسید.

قیمت آیفون ۱۶ پرومکس در روز ابتدایی عرضه نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان بود، دو روز بعد به ۱۳۰ میلیون تومان سقوط کرد و در جریان معاملات نخستین روزهای آبان ماه به کانال ۹۰ میلیون تومان نزدیک شد. اگرچه تأثیر پذیری بالای قیمت آیفون از نرخ ارز مانع از کاهش قیمت به کانال ۸۰ میلیون تومان شد ولی صبح سه شنبه قیمت اعلامی برای آیفون ۱۶ پرومکس از ۹۰ میلیون تومان آغاز می‌شد و به ۹۲ میلیون تومان می‌رسید. به طور معمول قیمت رنگ سفید آیفون گران‌تر است. قیمت آیفون ۱۶ پرو تا ۱۰ میلیون تومان کمتر از این اعلام می‌شود و آیفون ۱۶ معمولی در کانال ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تعدادی از آنلاین شاپ‌ها ماه گذشته در نخستین روز عرضه، آیفون ۱۶ را با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان نیز فروختند. یکی از این فروشگاه‌ها مدعی بود دست کم ۳ نفر در اصفهان این موبایل را به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریدند ولی تعداد زیادی از خریداران تا کاهش قیمت آیفون دست نگه‌داشتند. با عرضه زیاد آیفون‌های نسل ۱۶، قیمت نسل ۱۵ نیز در حال کاهش است. قیمت آیفون ۱۵ در نخستین روزهای آبان ماه به کانال ۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد، در طرف مقابل قیمت آیفون ۱۳ به ۶۰ میلیون تومان رسید.

خانواده آیفون ۱۳ به عنوان آخرین نسل موبایل‌های اپل در بازار ایران رجیستر شدند و نسل ۱۴، ۱۵ و ۱۶ قابل استفاده از شبکه تلفن همراه را ندارند، در نتیجه قیمت آیفون ۱۳ بالاتر از آیفون ۱۶ است، ضمن اینکه قیمت آیفون ۱۳ پرومکس نیز دست کم ۵ میلیون تومان بیشتر از آیفون ۱۶ پرومکس است. اپل تا ماه گذشته آیفون ۱۳ را تولید می‌کرد ولی تولید آیفون ۱۳ پرومکس از حدود ۳ سال قبل به طور کامل متوقف شد. با این حال همچنان آیفون ۱۳ پرومکس نو در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین عرضه می‌شود. برخی فعالان بازار عقیده دارند آیفون‌های ۱۳ پرومکس نو از نوع رفرش و تعمیری هستند. با این حال قیمت بعضی از مدل‌های این ۱۳ پرومکس به بیش از ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد. امروز آیفون ۱۶ پرومکس ۱ ترابایت نیز با قیمتی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =