• ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 59690
  • readingTime: ۳ دقیقه
سینی فست فود

عرضه پک‌های اقتصادی فست‌فود به دنبال تبلیغ در فضای مجازی در بازار اصفهان نیز رونق گرفت. در این پک‌ها ۵ عدد پیتزا به همراه سس ۲۹۹ هزار تومان قیمت دارد، یا ۵ تا ۶ عدد همبرگر سنتی با قیمت ۱۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تبلیغ پک‌های اقتصادی فست فود در فضای مجازی طی هفته‌های گذشته اوج گرفت. ابتدا تبلیغات این پک‌ها در شهر شیراز وایرال شد. در این پک‌های اقتصادی امکان خرید سینی متشکل از چند پیتزا، هات‌داگ و همبرگر با قیمت پایینی فراهم است. برای مثال در یکی از این پک‌ها ۵ عدد پیتزای مخصوص با قیمت ۲۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد یا فست‌فودی دیگری ۶ عدد همبرگر سنتی را با قیمت ۱۹۹ هزار تومان به فروش می‌رساند. قیمت پک‌های اقتصادی عجیب و به تعبیر برخی از کاربران غیرقابل باور است. با این حال این پک‌های اقتصادی خیلی سریع به بازار اصفهان رسیدند و امروز بعضی از فست‌فودی‌های شهر چند ساندویچ یا پیتزا را در قالب یک سینی و با قیمت پایینی عرضه می‌کنند.

این پک‌ها به صورت اقتصادی و با قیمت پایینی طراحی شده‌اند تا برای مثال قیمت تمام شده همبرگر کمتر ۴۰ هزار تومان، هات‌داگ کمتر از ۵۰ هزار تومان و پیتزا مخصوص کمتر از ۶۰ هزار تومان باشد. در حالی که اکنون در بسیاری از فست‌فوی‌های شهر هات داگ بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان، همبرگر بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان و پیتزا نیز با قیمتی بیش از ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پک‌های اقتصادی مورد استقبال کاربران در فضای مجازی قرار گرفت زیرا با قیمتی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان غذای مورد نیاز تا ۶ نفر تأمین می‌شود ولی در طرف مقابل بسیاری از فست فود فروشان شهر این پک‌ها را تأیید نمی‌کنند. مهران احمدی مدیر یکی از فست‌فودی‌های چهارباغ عباسی در مورد این پک‌ها گفت: اگر مواد مورد استفاده در پیتزا را به پایین‌ترین سطح کیفیت کاهش دهیم قیمت تمام شده پیتزای مخصوص حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان تمام خواهد شد. این فروشگاه‌دار عقیده دارد امکان فروش با قیمتی پایین‌تر از ۶۰ هزار تومان نیز وجود دارد، وی ادامه داد: وقتی مردم ۵ پیتزا با قیمت ۲۹۹ هزار تومان می‌خرند باید بدانند که ارزان‌ترین مواد اولیه در آن استفاده می‌شود.

محاسبه مواد اولیه بسیاری از انواع فست‌فود نشان می‌دهد در صورت استفاده از مواد اولیه ارزان، قیمت هر ساندویچ همبرگر کمتر از ۲۰ هزار تومان، هات‌داگ کمتر از ۳۰ هزار تومان و پیتزا با قیمتی کمتر از ۴۰ هزار تومان وجود دارد. با این حساب بهای تمام شده یک پک ۵ تایی پیتزا ۲۹۹ هزار تومانی حدود ۲۰۰ هزار تومان است. این پیتزاها شامل خمیر، ارزان‌ترین پنیر پیتزا و ارزان‌ترین ژامبون، همراه با مقدار کمی قارچ و ذرت می‌شود. برای مثال امروز قیمت هر کیلوگرم پنیر پیتزای با کیفیت از ۳۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود ولی پنیر پیتزایی با قیمت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان نیز در بازار عرضه می‌شود.

در این پیتزاها از کالباس مارتادلا کیلویی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان استفاده می‌شود. ۱۵۰ گرم کالباس همراه با ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا حدود ۲۳ هزار تومان هزینه دارد. قیمت خمیر پیتزا، سایر مخلفات و یک عدد جعبه همراه با یک عدد سس نیز در مجموع به ۱۳ هزار تومان نمی‌رسد و با هزینه استهلاک تجهیزات قیمت تمام شده پیتزای مخصوص حدود ۴۰ هزار تومان است. محمد عطاری یکی از پیتزافروشان خیابان نظر در مورد پک‌های اقتصادی گفت: همه می‌دانند که مواد اولیه این پک‌ها کم کیفیت است ولی فکر می‌کنم برای مردم جالب است و بیشتر به خاطر کنج‌کاوی ۵ عدد پیتزا را ۲۹۹ هزار تومان می‌خرند.

در بازار فست‌فود قیمت مواد اولیه در سطوح کیفی اختلاف زیادی دارند، برای مثال قیمت کالباس از کیلویی ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود و به بیش از ۱ میلیون تومان می‌رسد. یا قیمت هر عدد همبرگر از ۵ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان متفاوت است و با استفاده از مواد اولیه متفاوت، قیمت‌های نهایی نیز تغییر می‌کند. اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد بالایی از فست‌فودی‌های شهر نیز برخلاف ادعا از مواد اولیه با کیفیت معمولی به بالا استفاده می‌کنند و مواد اولیه با کیفیت بالا کمتر برای طبخ در فست‌فودی‌ها استفاده می‌شود. قیمت تمام شده یک پیتزا با بهترین مواد اولیه به مراتب بالاتر از ۴۰۰ هزار تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =