بانجی جامپینگ

افرادی در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند در قبال هزینه‌های ۳ تا ۷ میلیون تومانی متقاضیان بانجی جامپینگ را از اصفهان به شهرکرد یا کارون ۴ می‌برند. با وجود تاسیس بانجی جامپینگ در استان‌های همسایه ولی نزدیک‌ترین ایستگاه به اصفهان نزدیک به ۲ ساعت فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع با طناب‌های فنردار یا کش‌های غول پیکر محبوبیت زیادی دارد. تعداد ایستگاه‌های این تفریح پرهیجان در ایران از ۲ سکو آغاز شد و به ده‌ها مورد رسید؛ با این حال اصفهان بانجی جامپینگ ندارد و این مسئله با ایجاد تورهایی برای سفر به بانجی جامپینگ های استان‌های همسایه همراه بود. چند آژانس مسافربری در تهران و یکی دو مورد اصفهان با ثبت‌نام از متقاضیان آنها را به بانجی‌جامینگ‌های معروف به خصوص کارون ۴ می‌برند.

سفر اجباری متقاضیان بانجی جامپینگ از اصفهان به شهرهای همسایه

تور یک روزه بانجی جامپینگ از مقصد تهران آغاز می‌شود ولی مسافران می‌توانند در اصفهان نیز به تور بپیوندند، اگرچه در ماه‌های گذشته چند صفحه در شبکه‌های اجتماعی برای تورهای بانجی جامپینگ تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. مقصد بسیاری از این تورها کارون ۴ است، با این حال در شهرهای نزدیک به اصفهان یکی دو ایستگاه بانجی‌جامپینگ دیگر نیز فعالیت می‌کند. هزینه شرکت در این تورها از ۳ میلیون تومان آغاز می‌شود و گاهی به بیش از ۵ میلیون تومان می‌رسد. هزینه اصلی مربوط به بانجی جامپینگ است، زیرا قیمت این تفریح به تنهایی از ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود و بسته به وزن متقاضی و گزینه‌های موجود به بیش از ۳ میلیون تومان می‌رسد. لوکس‌ترین گزینه بانجی جامپینگ سایش سر با آب است. اگر سکوی پرس در بالای رودخانه یا سد قرار داشته باشد متقاضی می‌تواند در صورت درخواست به سطح آب برخورد کند. در این صورت هزینه پرش تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. هزینه تور بانجی جامپینگ شهرکرد تا ۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. برای اصفهانی‌ها بانجی جامپینگ کارون۴ و شهرکرد از سایر گزینه‌ها مانند برج میلاد یا کیش نزدیک‌تر است. تورهای مسافربری نیز بابت هزینه رفت و برگشت و پذیرایی در مسیر بین ۱ تا ۲ میلیون تومان هزینه دریافت می‌کنند. این تورها در اصفهان قدمت چندانی ندارند و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد تا کنون مخاطبان زیادی جذب نکرده‌اند ولی تورهای تهرانی و متخصص در زمینه بانجی جامپینگ پرطرفدارتر هستند.

صاحب یکی از صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی برای تور بانجی جامپینگ فعالیت می‌کند در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: با ماشین آفرود یک شب قبل نزدیک بانجی جامپینگ کارون ۴ یا شهرکرد کمپ برگزار می‌کنیم و فردا پس از پرش به اصفهان بر می‌گردیم، هزینه این سفر ۱.۵ روزه به دو صورت اقتصادی و های کلاس است. صاحب این صفحه افزود هزینه نمونه‌های کلاس این تور از ۷ میلیون تومان آغاز می‌شود ولی هزینه تور اقتصادی تنها ۴ میلیون تومان است. با این حال برخی مدعی‌اند به زودی نخستین بانجی‌جامپینگ اصفهان شروع به کار خواهد کرد و این به معنای کاهش فعالیت تورها در این حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =