بیت کوین

مالک تلگرام در روزهای پایانی هفته گذشته از بازی همستر حمایت کرد، با این حال ریزش قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال مانع بزرگی برای ایردراپ همستر است. صرافی‌ها عرضه توکن همستر را برای چندمین هفته متوالی به تعویق می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، همستر کامبت لیست نشد و صرافی‌ها همچنان تاریخ لیست شدن توکن این بازی را به عقب می‌اندازند ولی یک روز پس از حمایت مالک تلگرام از همستر قیمت رمزارزها به شدت ریزشی شد. اگرچه ریزش قیمت‌ها ربطی به همستر نداشت ولی با بیت‌کوین ۵۶ هزار دلاری انتظارات از قیمت نجومی توکن همستر کمتر شد. تعداد کاربران این بازی تلگرامی در هفته گذشته به سقف جدیدی دست پیدا کرد و تیم پروژه برای چندمین بار تاکید کرد تعداد توکن ایردراپ تنها تابعی از پرافیت هر کاربر است با این حال هنوز اطلاعاتی از چگونگی اختصاص توکن به کاربران منتشر نکرده است.

اگر ایردراپ همستر در فاز صعودی بازار رمزارزها انجام شود احتمال ثبت قیمت‌های نجومی وجود دارد ولی تحلیل‌گران مدعی‌اند در فاز اصلاحی بازار، قیمت رمزارز همستر کمتر از انتظارات است. صرافی‌های مختلف با وجود پیش‌فروش رمزارز همستر هنوز اقدامی برای لیست کردن این رمزارز انجام نداده‌اند و شاید ریزش قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته نیز لیست شدن همستر را دوباره به تأخیر بیندازد.

بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته کانال ۶۰ هزار دلار را از دست داد و تا محدوده ۵۳ هزار دلار ریزشی شد. اگرچه در ساعات پایانی هفته به کانال ۵۶ هزار دلار برگشت. قیمت اتریوم به کمتر از ۳ هزار دلار رسید و حجم بازار رمزارزها تا ۲.۰۸ تریلیون دلار کاهش یافت.

رمزارز ها به روایت شاخص‌ها

شاخص ترس و طمع در پایان معاملات هفته گذشته به عدد ۳۷ یعنی ترس رسید. این پایین‌ترین مقدار شاخص ترس و طمع در طول ۸ ماه گذشته است با این وجود دامیننس بیت‌کوین در حال افزایش است. رشد دامیننس یا نفوذ بیت‌کوین به معنای انتقال دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به بیت‌کوین است. فعالان بازار پول خود را به صورت بیت‌کوین نگه‌داری می‌کنند.

داده‌های شبکه از رشد خرید بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها خبر می‌دهد با این وجود اخباری مانند فروش بیت‌کوین توسط دولت آلمان یا فشار فروش ماینرها منجر به کاهش قیمت بیت‌کوین در هفته‌های گذشته شد. موجودی بیت‌کوین صرافی‌ها کاهش یافته است و از طرفی موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز نیز به سطح باورنکردنی رسیده است.

بازار رمزارزها در صرافی‌های داخلی

افت قیمت بیت‌کوین به کانال ۵۰ هزار دلار با ریزش قیمت ریالی آنها در صرافی‌های داخلی همراه شد. پایان هفته گذشته قیمت بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب به ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون و ۱۷۹ میلیون تومان رسید. ضمن اینکه حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی به شدت کاهش یافته است. با این وجود قیمت بعضی از میم‌کوین‌ها مانند PEPE بازدهی هفتگی مثبتی به ثبت رساندند. قیمت رمزارز نات‌کوین نیز با افزایش ۴ درصدی به ۶۲۶ تومان رسید. امروز میم‌کوین‌ها نیز تا سقف قیمتی چند ماه قبل فاصله زیادی دارند. برای مثال قیمت نات‌کوین حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =